Hoi, ik ben mette

Designer en merken bouwer met grote ideeën

De wereld schreeuwt om verandering—positieve verandering. En ik geloof dat jouw merk het verschil kan maken. Met mijn 1.54m ben ik misschien klein van stuk, maar mijn ideeën voor jouw bedrijf zijn dat allesbehalve.

Als creatieve merkenbouwer help ik impactmakers zoals jij om jouw missie te vertalen naar een merk dat niet alleen opvalt, maar ook blijft hangen. Want jouw verhaal verdient het om gehoord te worden.
een merken bouwer MET'N missie •
een merken bouwer MET'N missie •
een merken bouwer MET'N missie •

Mag ik jou helpen aan een merk dat harten steelt?

Veel impactmakers hebben een wereldveranderend doel, maar een merk dat achterblijft. Denk aan standaard websites zonder ziel, verouderde huisstijlen en socials waar de laatste post uit 2019 komt.

Herkenbaar? Dan ben je hier aan het juiste adres. Met mijn aanpak zorgen we ervoor dat jouw merk meteen de juiste snaar raakt. Of het nu op je website, socials of een flyer is – jouw boodschap komt helder en krachtig over.

Ik zorg voor een merk waar niemand meer omheen kan en dat levert een hoop op.

Je wilt dat je doelgroep een klik met je voelt bij het zien van jouw merk

Waarom ik doe wat ik doe

Ongehoorde groepen een stem geven. Met een merk waar niemand omheen kan

Ik weet hoe het voelt om ongezien en ongehoord te zijn. Die ervaring vormt de kern van mijn werk. Ik zet mijn creativiteit in om verhalen tot leven te brengen en merken te creëren die raken, verbinden en impact maken.

Veel van mijn klanten delen diezelfde drang: ze hebben iets meegemaakt en willen nu anderen helpen of beschermen. Samen geven we jouw missie een gezicht dat direct de juiste snaar raakt—op je website, socials en alles daartussenin.
Website van Behaviorbirds met geometrische iconen van de methode.

Behaviorbirds

de sneakerreiniger

Visitekaartjes van Sneakerreiniger, met het logo in zwart-wit, typografie en het retro borstel karaktertje
Mette leunt haar arm nonchalant op haar hoofd, en lacht met haar ogen dicht weg van de camera. Ze draagt een leren jasje en staat voor een oranje backdrop

met'n lach

Virtue Works

Mobiele schermen met website van Virtue Works. Diep blauwe kleuren, grafische vormen en rode vlakken.
Bruine kartonnen verpakking met lime groene tape van Draft Punk

draft punk

Website van Behaviorbirds met geometrische iconen van de methode.
Paarse geometrische illustratie met kleurverlopen, van een vogel die uit een vogelhuisje vliegt
Speelse handgetekende illustraties van Draft Punk. Abbonement op Janinke haar brainfarts (een breintje dat een scheet laat met de knop 'abboneer'), een playbook met toverstaf, frietjes met mayonaise, en een drolletje met vleugels en een auriool (holy shit).
Bruine kartonnen verpakking met lime groene tape van Draft Punk

Dit ben ik

Het gezicht achter studio met’n. Dit is mijn verhaal

Mijn weg hierheen liep niet recht

Hij zat vol omwegen, van cactussen verpotten tot campers poetsen. Maar altijd stond creativiteit centraal. Op mijn 21e studeerde ik af als grafisch ontwerper, maar ik wilde méér. Van een 9.00-17.00 baan op kantoor kreeg ik spontaan de rillingen.

Ik besloot door te studeren aan de kunstacademie. En toen kwam Covid

Tijdens een zoveelste Teams call met twee vingers in mijn neus dacht ik: dit kan anders. Ik zocht de uitdaging in grafisch werk voor vrienden, familie, en kennissen. Dat ging als een jekko! Samen met moeders scheurde ik met macht 5 naar de KVK in Utrecht. Een klein jaar later schakelde ik een business coach in, and now we’re here. Cum laude geslaagd en wel.

Mijn social design minor bracht alles samen

De opdracht luidde: “Geef een ongehoorde stem een podium.” Het voelde als thuiskomen. Mijn persoonlijke ervaringen – ongezien, ongehoord voelen – hebben me gevormd tot wie ik nu ben: empathisch, creatief en gedreven om verhalen tot leven te brengen. En niet alleen dat. Ik putte eindeloze energie en motivatie uit het helpen van een ander.

Ik kwam erachter wat echt belangrijk is—mensen verbinden en verhalen vertellen die anderen raken. Verhalen van de lefhebbers en regelbrekers. Those who can move mountains, als ze maar gehoord worden…

Waarom ik doe wat ik doe

Een merk ontwerpen dat ogen vangt, harten raakt en mensen verbindt

In deze digitale wereld lijkt het alsof we met iedereen verbonden zijn, maar we groeien juist steeds verder uit elkaar. We hebben alles over voor efficiëntie systemen en zo snel mogelijk groeien. Maar we vergeten dat er aan de andere kant van het scherm een mens zit. Nu meer dan ooit hebben we behoefte aan oprechte verbinding. Ik gun jou en je klant die menselijke merk ervaring.

Dit is wat ze over mij zeggen

Je krijgt de toekomst voor jouw merk en dat is heel veel waard.

Het traject heeft me meer dan alleen een unieke, kloppende huisstijl opgeleverd. Dankzij de conclusies die uit de merkstrategie sessie zijn voortgekomen weet ik nu bij elke vorm van content die ik maak wat voor gevoel het bij de kijker moet achterlaten.

nadia smeets | Het videocafe

Mette is heel nauwkeurig met het snappen van jou ‘why’

Mette is heel nauwkeurig met het snappen van jou ‘why’ en weet daar feilloos op in te spelen met een zeer onderscheidende branding. Het samenwerken met Mette heb ik echt als een feestje ervaren. Ze luistert goed en weet de feedback zeer goed op te pakken.

derya dirker

Dit wil je over mij weten

Ik denk volledig in regenboog

Geen snelle ‘branding in een dag’-oplossingen, maar ontwerpen die dieper gaan. En als je Mette zegt, zeg jij ook:
Mensen geholpen
0 +
social media templates gemaakt
0 +
nieuwe ideeën per dag
0 +

Kies jouw pad

Het in 1x goed doen, of met kleine stappen samen groot worden?

Een moderne creatieve merkhandleiding voor Virtue Works, met pagina’s vol visuele richtlijnen, kleurenschema’s, typografie en branding-elementen.

Branding-trajecten

Of je nu een pionierende start-up bent of een gevestigde impact maker, voor beide heb ik een inspirerend brandingtraject op maat. Een complete metamorfose voor jouw merk, van ’n heldere strategie tot raak visueel ontwerp.

Gekleurde kaarten in een vrouwen hand. Ze draagt rode nagellak. Op de kaarten staan grafische beelden van merk archetypes. De kaarten houdt ze voor een paarse backdrop.

Branding-strategie

Zonder branding strategie ondernemen is net als rondjes racen zonder route. We duiken daarom eerst in je bedrijf, en brengen de essentie van je merk in kaart. Wat maakt je uniek en voor wie is dat van belang? Zo krijg je een heldere richting.

Mette houdt haar handen aan haar mond, een lacht en schreeuwt naar de camera. Ze draagt een leren jasje en rode lippenstift.

handige tools uit de online shop

Een krachtig merk begint bij de binnenkant, de essentie van jouw bedrijf. Ontdek diverse templates en werkboeken om je verhaal te versterken. De perfecte voorbereiding op het professionaliseren van je branding en marketing begint hier.