Branding strategie

De rode draad van je bedrijf helder voor ogen

In 3 weken van losse flodders naar een glasheldere rode draad. Zodat je daar een stevig en lekker merk op kan bouwen! Tijdens een interactieve creatieve sessie graven en wroeten we naar de kern van jouw bedrijf. Daarna tover ik de unieke kern van je bedrijf om naar likkenbaard-waardige-moodboards. Wie wil dat nou niet?”

samen geven we je merk betekenis •
samen geven we je merk betekenis •
samen geven we je merk betekenis •

Lukt het je maar niet om een krachtig merk neer te zetten?

Je bent ooit je bedrijf begonnen vanuit een diepgevoelde zorg voor een ander. Gedreven door dat vuur en met de beste intenties heb je al veel bereikt. Maar nu je verder wilt groeien, voelt keuzes maken voor je branding en marketing ineens een stuk minder vanzelfsprekend.

Misschien heb je al van alles geprobeerd: een nieuw logo, een frisse stijl voor je website, andere kleuren…Maar ondanks al die inspanningen voelt het nog steeds niet goed. Het klopt niet bij je doelgroep, en vooral niet bij jou. En dat is frustrerend.

Wat als ik je vertel dat de oplossing zit in strategie

Een sterke merkstrategie is de basis voor alles wat je wilt bereiken met jouw bedrijf en merk. Het geeft je helderheid, richting en houvast. Het is het vertrekpunt waarmee jouw merk niet alleen zichtbaar wordt, maar ook echt binnenkomt bij de mensen die je wilt bereiken.

Niets is zo moeilijk als een strategie ontwikkelen voor jezelf. Je ziet je eigen blinde vlekken niet en laten we eerlijk zijn, als je het zelf doet is het eigenlijk nooit “goed genoeg”. Hoe fijn zou een frisse blik van buitenaf dan zijn?
Gekleurde kaarten in een vrouwen hand. Ze draagt rode nagellak. Op de kaarten staan grafische beelden van merk archetypes. De kaarten houdt ze voor een paarse backdrop.
Sticky notes geplakt op een groot vel papier waar een visie piramide op getekend staat. Op de sticky notes zijn woorden en zinnen gescheven
Moodboard pagina's van Rooted Design, op een oranje achtergrond.
Een overzicht van een strategie document met daarin uitleg over de kernwaarden, tone of voice, ideale klant en archetypes, en een moodboard.

Met strategie vliegt jouw bedrijf vooruit

Hoe tof is het als jouw merk gelijk harten verovert, en de aandacht vasthoudt!  Hoe? Door eerst te graven en te wroeten naar de kern van jouw bedrijf. En dit daarna om te toveren tot een merk dat spreekt. Van binnen naar buiten werken noem ik dat. Eerst de fundering leggen, en dan pas het huis(stijl).

Dit levert een merkstrategie je op

Dit is wat ze over mij zeggen

Mette is een meer dan betrokken vrouw, slim en ook nog eens zeer secuur en empatisch!

 Daarnaast verstaat zij haar vak beregoed! Echt heel blij met het eindresultaat. Kortom…. Aan een ieder die weer extra energie wil voelen in zijn bedrijf. En aan een ieder die snakt naar een nieuw geluid verpakt in een prachtig visueel jasje!

Rosalie met teeuwen | Lighting Up

Typografisch wit logo van Lize van Olden op een fel blauwe achtergrond

Ga met Mette om de tafel en gun jezelf deze deep dive in je onderneming.

De samenwerking was top. Mette luistert erg goed naar je wensen, kan op de juiste punten doorvragen en dat zo goed vertalen naar beeld. Voor ondernemers die twijfelen of dit het moment is om je onderneming naar een hoger plan te tillen door een sterke beeldtaal neer te zetten…zou ik zeggen, GO! Ik ben er erg blij mee!

Lize van Olden | Actrice & trainer

mensen geholpen
0 +
in sessies geplakte post-it's​
0 +
lieve woorden van blije klanten
0 +

Studio Met’N

Ik hielp al meer dan 50+ klanten aan een rake branding

Elke uitdaging en droom van mijn klanten voelt als de mijne. Door me in te leven in jouw wereld en die van je doelgroep, maak ik ontwerpen die bij beide echt resoneren.

Empathie is mijn superkracht en stelt me in staat om de essentie van elk merk bloot te leggen

Wat past er bij jouw visie? Wat voor stijl is er nodig om de doelgroep thuis te laten voelen? Die antwoorden zijn voor iedereen anders. Ik pas de ontwerpstijl aan aan wie er tegenover mij zit. Daarom is mijn portfolio een georganiseerde chaos. Net als een boekenkast vol verhalen: elke kaft is anders.

You can't read the label when you're inside the bottle

Dit is wat je krijgt

Branding strategie

Investering: €1100,- ex btw

Doorlooptijd: Vanaf 3 weken

Resultaat: Merkstrategie en moodboards

Mogelijke uitbreidingen: Namen brainstormsessie van 2 uur, op locatie. Of het laten schrijven van je merkverhaal, of toelichting van je werkwijze.

Voor wie: Voor ondernemers & organisaties die vastlopen in hun merk ontwikkelingen en door de bomen het bos niet meer zien. Ook voor brand designers en creatievelingen die een blik van buitenaf nodig hebben.

Dit zit erbij inbegrepen:

gratis en voor niks

Dit zit altijd inbegrepen

live op een fijne locatie

Of dit nu je favoriete cafe, co-work plek of vergaderruimte is, we regelen het. We duiken samen de diepte in van jouw bedrijf. Het is interactief en vol eye-openers. Dit onmisbare moment legt de basis voor het hele ontwerpproces – een ervaring die je niet wilt missen! 

Tijdloos ontwerp 

Ik doe niet aan vluchtige trends. Trends gaan voorbij… Samen kijken we naar de toekomst van jouw bedrijf. Op basis daarvan bedenken we een visuele identiteit die ook over 5 jaar nog past, die relevant en passend blijft, ongeacht wat er op dat moment hip is. 

doelgericht groeien

Met een heldere strategie start je niet alleen sterk, je weet precies waar je voor staat, maakt bewuste branding- en marketingkeuzes en werkt vanuit focus. Dit geeft je richting én momentum—zodat je niet blijft twijfelen, maar met vertrouwen groeit.

Zo gaan we
aan de slag

Je ontvangt een werkboek en maakt een moodboard met Pinterest. Hiermee verzamel je alles wat jou inspireert, zodat ik alvast een eerste indruk krijg van jouw ontwerp ideeën.

In een dagdeel brengen we jouw kernwaarden, visie, missie en doelgroep in kaart. Dit doen we op een fijne locatie, met creatieve werkvormen én lekkere koffie, thee en snacks.

Ik werk aan moodboards met logo’s, kleuren, grafische elementen en typografie die jouw verhaal het best vertellen. Het enige wat jij doet? Je laten verrassen! 😉

Na jouw feedback ontvang je een PDF document met daarin jouw merkstrategie en eigen visuele richting. Dit wordt de rode draad waarmee je je merk verder uitbouwt, je verhaal deelt en een sterke community creëert!

Dit is wat ze over mij zeggen

Wauw, Mette is echt fantastisch als brand director.

Mette heeft mij ontzettend fijn begeleid met het uitvinden van mijn why en welke uitstraling bij mij en mijn bedrijf past. Vervolgens heeft ze dat perfect weergegeven in verschillende moodboards en na mijn feedback heeft ze mijn uiteindelijke huisstijl gemaakt.

Agnes Veltboei | Virtueworks

Ik heb nu duidelijk in beeld wie Diederich Legal precies is, en wat ik uit moet stralen.

Het is nu ook duidelijker wat het perspectief is van mijn ideale klant, zodat ik dat ook weer kan gebruiken in mijn social media content of website teksten bijvoorbeeld. (Sta je in het dagelijks leven niet bij stil!)

Simone Diederich | Diederich Legal

Voor wie is dit?

Dit is wel voor jou als

Dit is niet voor jou als jij

Schermafbeeldingen van Whatsapp en Notion berichten van blije klanten van Studio MET'N
Schermafbeeldingen van Whatsapp en Notion berichten van blije klanten van Studio MET'N
Schermafbeeldingen van Whatsapp en Notion berichten van blije klanten van Studio MET'N
Schermafbeeldingen van Whatsapp en Notion berichten van blije klanten van Studio MET'N

Veelgestelde vragen 

Mette, ik heb nog een vraag

Heb je het gered tot onder aan de pagina, maar heb nog steeds wat vraagtekens? Complimenten over je concentratie boog! Maar dat terzijde. Check even of je vraag hieronder gesteld is, of plan een kennismaking in dan beantwoord ik je vragen met liefde. 
Schoon drinkwater is nodig. Meer (h)erkennig voor ongehoorde groepen mensen is nodig. Meer menselijke zorg en tijd voor eenzame ouderen is nodig. Merkstrategie helpt je simpelweg om die ambities waar te maken. Zonder merkstrategie zijn al je branding en marketingkeuzes op lucht gebaseerd. En wie wordt er emotioneel geraakt door lucht? Juist. Niemand. Durf je stem kleur te bekennen, zo wordt je gehoord, gezien, begrepen en vertrouwt. 
In overleg kunnen we de investering in twee termijnen opdelen. Een als aanbetaling, en een na oplevering van het complete strategie document.
Jazeker! Met mijn social design methode ga ik in gesprek met je ideale klanten, en test ik de moodboards met ze. Spreekt het aan? Raakt het de juiste snaar? Of ontbreekt er nog iets? Op die manier sluit je merk 100% aan op je doelgroep, overtuig je ze sneller van jouw expertise, en help je meer mensen = meer impact maken. Lees hier meer over de methode.
I’ve been there! Hallo impostor sydrome. Weet je dat ik ook een frisse blik van buitenaf nodig had voor mijn merkstrategie? En dat mijn illustraties zijn gemaakt door een geweldige illustrator die ook nog eens veel sneller is dan ik. En dat deze website door the amazing Spotlight Webdesign is ontworpen? Je hoeft het niet zelf te doen. Sterker nog, het is slimmer om om hulp te vragen. Je ziet je eigen blinde vlekken niet. Een ander kan zo de rode draad plukken uit een voor jou ogende warboel. Dus nee, niet gek. Plan maar in die kennismaking. 😉
Bij twijfel: Doen! Een kennismaking inplannen dan he. Want ik help je graag met alle vragen en twijfels die je nog hebt.

Inboeken maar!

Gaan we samen voor een raak merk?  

Denk je nu: Mette waar was jij al die tijd?! Dit had mij zoveel gepieker en slapeloze nachten gescheelt? Plan dan gauw een kennismaking in, dan kijken we of dit strategie pakket inderdaad de juiste zet is voor je. 

Een levendige merkhandleiding voor Marge in Charge, met pagina’s vol visuele richtlijnen, kleurenschema’s, typografie en branding-elementen.
Therapiemateriaal van Bij Anneli. Een blauw vel papier hangt aan een magnetisch bord. Op het vel staan emotiemeters. Voor bang, blij, boos en verdrietig. Vrouwen handen plakken een groene magneet op de emotiemeter van de emotie bang.
Stickerrol van Studio Leut, met stickers van plantjes, het vogeltje, bloemetjes en een citroentje.
Bordeaux rode, oranje en beige visitekaartjes van Diederich Legal, met dynamische schaakpatronen en typografie